Fanø-ture
07dec 015

Birger og Inger Lise har et sommerhus på Fanø, og gennem flere år (fra 2005) er det nu blevet en tradition, at familien ses en week-end i november.

Udover værtsparret deltager HH, Merete og Mogens og Ulla og Jørgen.
Bortset fra god mad (inkl.grønlangkål) får vi lejlighed til at hygge os og komme hinanden ved.
Og vi får hver gang nogle nye naturoplevelser i en god kombination at lidt kørsel og en frisk vandretur i det spændende landskab eller langs stranden.

Her er den officielle folder over seværdigheder på Fanø

Billeder fra alle årene findes her:

Fanø 7.-10.feb.2014
Store byggeprojekter og barnefødsler medførte en nødvendg udskydelse af novembersammenkomsten 2014  til marts 2014.

Denne gang tog vi direkte til Fanø¸ efter en tur til græ¦nsen og afhentning af HH. Birger kom fredag over middag med frokost, og vi nåede at blive godt våde på en sen eftermiddagstur.Vi havde medbragt gule æ¦rter
Inger Lise var til kollegaarrangement og kom med den sidste fæ¦rge.
Lørdag gik turen til Sønderho, som altid er hyggelig, og vejret var slået om til skyfrit forårsvejr. Vi nåede også en spændende  skovlegeplads, inden vi kunne indtage frokosten. Efter den var der tid til at tage en rask tur til stranden - dog uden Ulla og HH.
Søndag hed det bunkeranæ¦ggene på nordøen efter vi havde besøgt “€˜Victorias Café” ved Fanøbadet. Ud over cafeen var der mange gamle ting af museumsagtig karakter, som var ganske spæ¦ndende.
Vi blev der sammen med HH og tog en overnatning mere, inden Ulla skulle til Majken Varde om mandagene. Om aftne n  spistevi alle inklusive Anna Lisa fra vores rejse, på Rådhuscafeen i Varde.

Fanø 9.-12.nov.2012

Den årlige Fanøtur blev forlænget med en tur til undervognsbehandling i Outrup, hvor HH havde skaffet mig en rigtig god pris. Bilen blev leveret onsdag og afhentet mandag. Det gav så også et hyggeligt besøg hos Diana og Bjarke om onsdagen.
I mangel af køretøj kørte HH til Fanø. Ulla havde meldt pas denne gang, så jeg var alene.
Desværre havde Inger Lise til lejligheden skaffet sig et dårligt knæ, som forhindrede hende i at deltage i vores udflugter - de sidste i  i Kia’en, inden den skal skiftes ud med en ny i næste uge. Men det lykkedes Birger at finde nogle steder, vi ikke har hjemsøgt før.
Ellers holdt vi traditionerne med grønlangkål, suppe, æblekage og god frokost

Fanø 25.-27. nov. 2011

Det er mildt novembervejr, da vi ankommer til Fanø, hvor familien fra Esbjerg er ankommet. Grønkål og kød sættes over, så vi er parate til at opfylde traditionerne: Grønlangkål på ankomstdagen, god frokost lørdag efter en tur til stranden, Inge Merets suppe til aften og HH’s æblekage til aftenkaffen.
Vejret var ganske blæsene med en del byger, men vi fandt et par huller til at tage til Sønderho (Kunstmuseet og på aftstand udsigt til det nye sømærke.
Der blev set video fra Sicilien, De vestindiske øer og Inden/Bhutan, samt fra Claes og Dorthes bryllup.

Birger talte arbejdsdage - der var 29 tilbage.
Stormen tog til, så færgen i en periode måtte indstille sejladsen, men efter 18-tiden tog vi hjemad i et par hold.

Fanø 26.-28.nov.2010

Sneen lammede Nordjylland, glatføre kostede en time forbi Odense – men fra Lillebælt til Esbjerg var der ingen problemer.
På Fanø kom der et drys, så det så vinterligt ud. Siden sidst er huset nu blevet mørkeblåt.

Lørdag formiddag gik turen som så ofte før ind til Nordby, og da det var op til første adventssøndag, var der ekstra aktiviteter. Det betød bl.a. at vi var inde på Fanø Skibsfarts og Dragtmuseum for første gang.
Det er et overskueligt, men også meget informativt museum både hvad angår øens storhedstid som skibsfartscentrum og de lokale traditioner og dragter.

Lørdag middag kom Merete og Mogens.

Søndag gik til Sønderho, hvor der var julearrangement på Fanø Kunstmusum.
Der var salg af håndværk i stueetagen, og på første sal kunstudstilling. Vores umiddelbare begejstring for den esbjergensiske stenkunstner Berit Mathisens  pingviner gav lidt ekstra vægt på turen hjem.

Der blev naturligvis også tid til at gå nogle friske ture, så vi kunne skaffe plads til flere af køkkenets glæder.

En rigtig vellykket årgang.

PS: De fleste af billederne er taget af HH.

I 2009 gik turen til de restaurerede fuglekøjer. Vejret var flot.